Ιούνιος 19 2013

ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ…ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ!!

Ύστερα από μελέτη στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και νοερό ταξίδι με το βιβλίο ιστορίας και κοινωνικής αγωγής  στο μηκυναϊκό πολιτισμό, στα μνημεία της αρχαίας κλασικής Αθήνας , στα σοκάκια της πρώτης πρωτεύουσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους , και στο ναό της δημοκρατίας (Ελληνικό κοινοβούλιο) ήρθε η ώρα οι μαθητές των δύο μεγάλων τάξεων και με τη συνοδεία των δασκάλων τους, του διευθυντή και των γονιών τους να επισκεφτούν τον αρχαιολογικό χώρο των Μηκυνών, την Αθήνα και το Ναύπλιο.

Πρώτος μας σταθμός η Αθήνα. Με το που φτάσαμε εκεί μια ομολογουμένως καλοκαιρινή μέρα κατευθυνθήκαμε στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Πραγματικά η αρχιτεκτονική του και το εκθέματά του μας έκαναν περήφανους για τον πολιτισμό που κληρονομήσαμε αλλά και για τη σύγχρονη αισθητική μας.DSC03014Το μουσείο βρίσκεται στην οδό Διονυσίου Αεροπαγίτου 15 σε ένα καταπληκτικό πεζόδρομο με θέα τον επιβλητικό Παρθενώνα.

DSC03017Μέσα στο μουσείο μας ξενάγησε η κ. Μαρία Αργυράκη. Όπως μας εξήγησε, ο χώρος του μουσείου είναι έτσι διαμορφωμένος , ώστε να μοιάζει με το πραγματικό χώρο της Ακρόπολης. Έτσι η είσοδός του είναι ανηφορική, έχοντας μια ράμπα και θυμίζοντας τα αρχαία Προπύλαια, την είσοδο δηλαδή των αρχαίων προσκηνητών στον αρχαίο βράχο της Ακρόπολης. Στο επίπεδο 1 υπάρχουν εκθέματα από το Ερέχθειο και το ναό της Αθηνάς Νίκης ενώ στο τρίτο και τελευταίο επίπεδο υπάρχουν τα εναπομείναντα μάρμαρα του Παρθενώνα και αντίγραφα αυτών που έχουν κλαπεί από το Λόρδο Έλγυν, έναν ”φιλότεχνο” Άγγλο ευγενή, πριν από πολλά χρόνια.

IMG_0008Μέσα στο μουσείο επίσης γίνεται μία εκπληκτική δουλειά για να προβληθούν στο κοινό η χρήση των τεσσάρων διαφορετικών χρωμάτων που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι προκειμένου να βάψουν τα αγάλματά τους.

IMG_0009_NEWΟποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες για το μουσείο μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα τους στο διαδίκτυο  www.theacropolismuseum.gr

IMG_0004Ο δεύτερος μεγάλος σταθμός του ταξιδιού μας ήταν ο αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών και οι τάφοι των Ατρειδών στον ίδιο χώρο. Μείναμε άφωνοι με τα κυκλώπεια τείχη των Μυκηνών καθώς και με τον θολωτό τάφο του Αγαμέμνονα. Μάλιστα μέσα στο μουσείο υπήρχε και αντίγραφο από την υποτιθέμενη χρυσή προσωπίδα του. Το γνήσιο εύρημα βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας.

Επόμενος προορισμός μας το ιστορικό Ναύπλιο. Το Ναύπλιο ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους μετά την ελληνική επανάσταση του 1821. Στην πόλη αυτή επισκεφθήκαμε το επιβλητικό φρούριο του Παλαμηδίου στην ακρόπολη του Ναυπλίου. Χτίστηκε το διάστημα 1711-1715 από τους Ενετούς και έπεσε στα χέρια των Οθωμανών προτού ολοκληρωθούν τα έργα του.Αποτελείται από ένα συγκρότημα προμαχώνων οι οποίοι διαθέτουν υδατοδεξαμενές, αποθήκες πυρομαχικών και τροφίμων και συχνά τάφρους κ.ά.

Μετά το Παλαμήδι κάναμε μια βόλτα στο κέντρο του Ναυπλίου αντικρίζοντας παλιά ιστορικά κτίρια όπως την πρώτη ελληνική τράπεζα και ελληνικό γυμνάσιο κ.ά. Στο τέλος της μέρας μας επιστρέψαμε στη βάση την Αθήνα αφήνοντας πίσω μας την Πελοπόννησο και το νομό Αργολίδας. Έπρεπε να ξεκουραστούμε μιας και την επόμενη μέρα μας περίμενε η Ακρόπολη της Αθήνας και το Ελληνικό Κοινοβούλιο στην πλατεία Συντάγματος.

Την επομένη πράγματι ανεβήκαμε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και ό,τι είδαμε σε μικρογραφίες  ή από μακριά στο Μουσείο την πρώτη μέρα, τώρα πια βλέπαμε από κοντά τον Παρθενώνα, το Ερέχθειο, τα Προπύλαια το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού κ.ά. Με τη πολύτιμη βοήθεια της ξεναγού μας κ. Μαρίας  Αργυράκη περπατήσαμε πάνω και δίπλα στα αρχαία μάρμαρα του βράχου που τόσο πληγώθηκε στο πέρασμα των αιώνων και όμως συνεχίζει και μένει εκεί έστω και λαβωμένος να κοιτά από ψηλά την πρωτεύουσα της Αθήνας.

Όποιος θέλει να επισκεφτεί τον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μπορεί για περισσότερες πληροφορίες να καλέσει στο τηλ. 2103210219.

Στο τέλος της τριήμερης εκδρομής μας επισκεφτήκαμε το Ελληνικό κοινοβούλιο στο Σύνταγμα, αφού πρώτα κατεβαίνοντας από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης περάσαμε μέσα από τα υπέροχα στενά της Πλάκας.

Μέσα στο κοινοβούλιο οι υπεύθυνοι μας ξενάγησαν στα βουλευτικά έδρανα αλλά και στο ιστορικό μουσείο της Βουλής όπου και εκτίθενται προσωπικά αντικείμενα και φωτογραφίες προηγούμενων πρωθυπουργών της χώρας. Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Βουλής www.hellenicparliament.gr

προκειμένου να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα προγράμματα της αλλά και τις ώρες επισκέψεων στο χώρο της.

To ταξίδι μας έλαβε τέλος και γεμάτοι εικόνες και αναμνήσεις πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Πίσω πάλι στο σχολείο μας !